4 years ago

Korsyka #5 - Trou de la Bombe

Podróżowanie obecnie jest bardzo utrudnione i przede wszystkim niewskazane, więc zostają nam wspominanie wcześniejszych podróży. Dość długo zbierałem się do kolejnego postu z zeszłorocznej wyprawy na przepiękną francuską Korsykę. Dotychczas ukazał się post wprowadzający oraz posty poświęcone Bastii, Porto-Vecchio oraz Bonifacio.

Jednak większość ludzi wybiera Korsykę ze względu na jej dostałe walory naturalne. Tego samego dnia można opalać się na jednej z wielu złocistych plaż i po zagłębieniu się kilka kilometrów wgłąb wyspy wspinać się na dzikie górskie szczyty. Mnogość ścieżek o różnej trudności sprawia, że każdy bez względu na sprawność może spróbować swoich sił i zdobyć któryś korsykańskich szczytów.

Uwielbiam chodzenie po górach, jednak tej pasji nie podziela reszta mojej rodziny, w związku z czym rzadko mam okazje wędrować po górach. Jednak będąc na Korsyce nie mogłem odpuścić takiej okazji, żona uległa moim namową i wybraliśmy się jednego dnia na krótką wyprawę w góry. Tradycyjnie pomocna w wyborze odpowiedniej trasy okazała się aplikacja Wikiloc, Dojechaliśmy samochodem na przełęcz Bavella, skąd pieszo ruszyliśmy czerwonym szlakiem "Cumpuleddu" w stronę Trou de la Bombe.

Z uwagi na żonę specjalnie wybrałem łatwą trasę. W początkowym fragmencie, gdy mijały nas grupki starszych ludzi, to nawet żona stwierdziła, że "chyba wybrałem zbyt łatwą trasę po której chodzą wyłącznie emeryci", ale później poziom trudności się zwiększył i pojawili się młodsi piechurzy, również rodziny z dziećmi.

Cały czas szliśmy drogą po zboczu i mogliśmy podziwiać wiele innych górskich szczytów. Dużo trudniej zrobiło się tuż przed celem naszej wyprawy, trzeba było uważnie schodzić po nierównych kamieniach, a także uważać na wystające korzenie.

Trou de la Bombe jest okrągłym oknem skalnym o średnicy około 8 metrów w głównym grzbiecie łańcucha Paliri, znajdujące się po prawej stronie Calanca Murata, przed iglicą skalną Campanille de Ste-Lucie (Dzwonnica Świętej Łucji).

Wróciliśmy tą samą drogą na przełęcz Bavella, jest to równie niezwykłe miejsce, a także leży na słynnym szlaku górskim GR20, który ciągnie się przez całą wyspę, a o jego pokonaniu marzy niemal każdy kto kocha góry.

• 97Upvotes
  • $3.62Reward
  • 2Comments

Comments

You can login with your Hive account using secure Hivesigner and interact with this blog. You would be able to comment and vote on this article and other comments.